Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mazmun. Ancak bu dü mazmun mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışbilgiş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri için kritik olan bu dü mazmun, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü mazmun da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda gün gün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş altı elan açalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması için meydana getirilen çaldatmaışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik peşışı konulemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya yönelik bir çaldatmaışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da epey önemlidir. Başkaca SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi entelekt ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe için verilen reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları belli başlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde eylemek için meydana getirilen çaldatmaışmalardır. Gelin, bu içinlaştırmayı beş altı elan açalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO için en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi için yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama mazmunı arasındaki bir diğer önemli fark da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları başüstüneğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çaldatmaışmalarında bu durum farklıdır. SEO çaldatmaışmaları elan tabii icraatı kapsar ve sitenize elan uzvi bir trafik akışı esenlar.
Bu dü mazmun, içerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise gaye elan ticari başüstüneğu için içerikler SEO çaldatmaışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu buyurmak değildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Sadece dü mazmun arasındaki içerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan yerinde evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.